عوارض مصرف بیش از حد امگا ۶

 

متاسفانه، رژیم غذایی معمولی آمریکایی، عمدتا حاوی اسید های چرب امگا-۶ قابل توجهی نسبت به اسیدهای چرب امگا -۳ است، به خصوص به این دلیل که امگا ۶ در بسیاری از غذاهای ناسالم مانند سس سالاد، چیپس، پیتزا، غذاهای پاستا و گوشت فرآوری شده مانند سوسیس قرار دارد.

چرا زمانی که امگا ۶ به مقدار زیاد مصرف شود، مضر است؟

مصرف بیش از حد روغن های گیاهی، یا اسیدهای چرب می‌ تواند به التهاب کمک کند و خطر بیماری‌ های جدی مانند بیماری ‌های قلبی، سرطان، آسم، ورم مفاصل و افسردگی را افزایش دهد و این یکی از دلایلی است که شما باید مصرف امگا ۶ خود را در حد متوسط حفظ کنید.

از طرف دیگر، این اسیدهای چرب کاملا برای حفظ سلامت کلی حیاتی هستند، بنابراین نباید آن ‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. در عوض، در مصرف غذاهای حاوی امگا  ۳ و  امگا ۶ در رژیم غذایی خود تعادل را برقرار کنید و از منابع ناسالم اسیدهای چرب امگا ۶ جلوگیری کنید.

گرچه متوسط رژیم غذایی غربی حاوی امگا ۶ نسبت به امگا ۳ حدود ۱۵به ۱ است، نسبت پیشنهاد شده باید برای سلامتی مطلوب نزدیک به ۲ به ۱باشد.

افراد با شرایط خاص مثل اگزما، پسوریازیس، ورم مفاص و یا دیابت باید قبل از مصرف های امگا ۶با پزشک خود م کنند.


به روزترین وبلاگ جامع پزشکی ایران و جهان امگا ,مصرف ,اسیدهای ,غذایی ,رژیم ,غذاهای ,رژیم غذایی منبع

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
یزد دانلود PSP GAMES رادیو جوان رخ موزیک جدید کلاس های آموزشی تخصصی در تبریز اندرومدا دهکده سینمای خانگی ایران